torsdag 8 mars 2012

Barnrum med sovalkov

Det första barnrummet är färdigt och kojan har blivit sovalkov!

Jag har byggt en stadig trappstege med förvaring och målat den i samma färg som väggen.


Rika gillar elefanter och har valt en elefanttape till alkoven. Samma gula grundfärg som i tapeten har vi valt till väggarna i resten av rummet.


I alkovens tak sitter en tapet med självlysande stjärnor. Så när ljuset släcks ser man både Orions bälte och Karlavagnen.

Jag har även gjort en liten mjuk sänggavel för att skydda tapeten precis vid huvudet. Med hjälp av en mall sågade jag ut en masonitbit till önskad form och limmade på skumplast, ca 2cm tjock. Därefter sydde jag ett överdrag och trädde på - enkelt och fint.

Efter att ha sett varenda avsnitt av SVT:s "Fixa rummet" kom önskemål om en klättervägg (bland många andra önskningar). Greppen är anpassade för barn och inköpta på Barndesign.se, 11 st grepp för 329kr. Lätta att montera, var bara säker på att det finns bärande material bakom.

Spegel nedan för en som väljer halsband och fixar mycket med håret (egen design). Den fina röda byrån rymmer många kläder, märket Malibo från Stalands.

Fototapet på den vägg jag tidigare visat bild på, då med randig ytterpanel på. Jag har även byggt och satt upp många väggfasta hyllor, målade i samma färg som väggarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar